Kategorie: Wszystkie | ćwiczenia na kręgosłup
RSS
poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Jakie urządzenia na ból kręgosłupa warto stosować?

• Podpórki,  specjalne materace, wałki korygują ułożenie kręgosłupa Podpórki odciążają kręgosłup podczas siedzenia, specjalne materace pod nogi oraz wałki łagodzą ból podczas leżenia. Można kupić także elastyczne pasy, które zapobiegają m.in. lumbago i zmianom zwyrodnieniowym kręgosłupa.

Z jakich zabiegów na bóle kręgosłupa warto korzystać?


• Lecznicze masaże pobudzają krążenie krwi i rozluźniają mięśnie. Ale uwaga - przy bardzo silnym bólu zabieg może zaszkodzić. Masaż kręgosłupa powinien być bardzo delikatny. Zaczyna się od ruchów głaszczących, obejmujących ramiona i plecy, potem masuje wybrane punkty. Cena jednego zabiegu: około 30-50 zł.
Masaże mogą być również wykonywane za pomocą specjalnej aparatury. Po skórze pokrytej żelem rehabilitant przesuwa przyrząd przesyłający ultradźwięki. Zabieg ten trwa około 5-10 minut. Zaleca się serię 15 masaży.
• Medycyna chińska to przede wszystkim akupresura i akupunktura. Metody te polegają na uciskaniu (akupresura) lub nakłuwaniu (akupunktura) punktów na ciele człowieka.
Jeżeli dokucza ci kręgosłup szyjny, masuj przez kilka minut zewnętrzny bok przy nasadzie palucha prawej lub lewej stopy. Przy bólach krzyża lub okolic kości ogonowej pomoże uciskanie punktu położonego nisko z boku pięty. Za kręgi lędźwiowe odpowiada punkt na wewnętrznej stronie podeszwy, tuż przy pięcie. Na bóle kręgosłupa pomaga też masowanie opuszka małego palca lewej dłoni. Zabiegi akupresury możesz wykonywać sama lub w gabinecie medycyny chińskiej. Akupunkturę wykonują tylko specjaliści. Jeden seans akupresury kosztuje około 50 zł (akupunktura - 40-60 zł).
Chiropraktyka nazywana także medycyną manualną to metoda ręcznego leczenia schorzeń, m.in. kręgosłupa. Jest skuteczna zwłaszcza w połączeniu z ćwiczeniami.


poniedziałek, 22 lipca 2013

Co na ból kręgosłupa? Najskuteczniejsze są ćwiczenia rozciągające i mające na celu wzmocnienie mięśni pleców. Oto kilka przykładów takich właśnie ćwiczeń:

 

 

Jeszcze kilka komentarzy zamieszczonych pod filmem:

"Lekarz to nie fizjoterapeuta, chociaż wydaje im się, że zjedli wszelkie rozumy. ważny jest odpowiedni dobór ćwiczeń i intensywności. co do pływania to pamiętaj, że tylko kraulowa praca nóg będzie robić dobrze twoim plecom. większość osób pływa słabo i preferuje styl klasyczny - żabę, a to tylko zwiększa ból w odc. lędźwiowym pogłębiając lordozę."

"Jestem dyplomowanym fizjoterapeutą z wieloletnim doświadczeniem w pracy z pacjentem jak i współpracą z lekarzami. Każdego dnia spotykam się z absurdalnymi lekarskimi decyzjami odnośnie pomysłów na sposoby usprawniania zachowawczego. Leczenie nieinwazyjne nie jest więc domeną lekarzy a domeną fizjoterapeutów na zlecenie (niestety) tych pierwszych! Dlatego w tej kwestii bardzo często lepiej się konsultować z dobrym fizjoterapeutą a nie lekarzem! "

A tu inne ćwiczenia: